RELACJA Z PRAKTYKI ZAWODOWEJ W INNSBRUCKU-AUSTRIA

02.04.2013

Wyjechałyśmy  z Myślenic o godzinie 12.30. Około godziny 16.00 miałyśmy przesiadkę w Chorzowie do autokaru, którym bezpośrednio pojechałyśmy do Innsbrucka.

03.04.2013

O 06.00 rano znalazłyśmy się na dworcu w Innsbrucku gdzie czekał już na nas pracownik Villi Blanki. Po przyjeździe do szkoły zjadłyśmy śniadanie powitalne z dyrektorem szkoły Peterem Krainigiem i kierownikiem praktyk  Antonem Kirchmaierem. Do końca dnia miałyśmy już czas wolny na odpoczynek i aklimatyzację.

04.04.2013

Dzisiaj miałyśmy zajęcia praktyczne z serwowania potraw. Poznałyśmy wiele ciekawych sposobów składania serwetek, rozkładania obrusów i zastawy stołowej. Poznałyśmy też nowych uczniów, którzy chętnie nam pomagali i tłumaczyli wiele rzeczy i byli dla nas bardzo wyrozumiali.

05.04.2013

W piątek miałyśmy zajęcia z gotowania z kucharzem Heinrichem Klotzem. Uczniowie przygotowywali potrawy dla swoich kolegów i koleżanek, a my im pomagałyśmy. Po południu miałyśmy przyjemność zobaczyć jak tamtejsi uczniowie zdają egzamin somelierski.

06.04.2013-07.04.2013

Krótka wycieczka po mieście.

08.04.2013

Miałyśmy przyjemność uczestniczyć w lekcjach z klasą 4. Uczniowie uczyli się przy pomocy laptopów. W Villi Blance geografia i historia jest prowadzona przez nauczycieli w jezyku angielskim, więc uczniowie bardzo dobrze się nim posługują. Tutaj uczniów obowiązuje również strój elegancki -chłopcy chodzą ubrani w garnitury, a dziewczęta skromnie i schludnie.

Po zajęciach zwiedzałyśmy miasto z Dyrektorem i jedną z nauczycielek, dzięki której poznałyśmy historię Innsbrucka.

10.04.2013

W ramach lekcji w szkole poszliśmy na spotkanie z regionalną powieściopisarką Judith Taschler, która opowiedziała nam o swoim życiu, o tym dlaczego zaczęła pisać. Miałyśmy również możliwość uczestniczenia w lekcji angielskiego, którą prowadził  nauczyciel ze Stanów Zjednoczonych Ameryki. Uczniowie omawiali na tej lekcji sytuację polityczną w Korei Północnej.

Po zajęciach miałyśmy krótką wycieczkę z  dyrektorem na skocznię narciarską Innsbruck-Bergisiel, która zrobiła na nas ogromne wrażenie. Mogłyśmy wyjechać kolejką na samą górę i zobaczyć Innsbruck z zupełnie innej perspektywy…widok był niesamowity.

11.04.2013

Dzisiaj podobnie jak tydzień temu- serwowanie. Spotkałyśmy w tej szkole dwóch Polaków z Krakowa którzy przyjechali na roczną praktykę do szkoły. Od razu znalazłyśmy z nimi wspólny język .

Obiad zjadłyśmy wraz z dyrektorem i byłym austriackim konsulem oraz jego żoną ,która jest Polką.

12.04.2013

Dzisiaj znowu miałyśmy możliwość podszkolić się kulinarnie. Pomagałyśmy uczniom przygotować obiad dla swoich kolegów.

Po południu spacer po mieście.

13-14.04.2013

Zwiedzanie Alpenzoo i Zamku Ambras.

16.04.2013

Miałyśmy przyjemność pojechać na wycieczkę tematyczną do Metanu (Włochy). Tam na wysokości 1500m n.p.m znajduje się 5-cio gwiazdkowy Hotel Vigilius, który zwiedzaliśmy. Aby znaleźć się w tym hotelu musieliśmy jechać kolejką górską. Zrobił on na nas ogromne wrażenie. Był nowoczesny i przestronny.

17.04.2013

Dzisiaj serwowanie potraw.  Po południu poszliśmy na ostatni spacer do miasta.

18.04.2013

Dzień wyjazdu. Podziękowaniom i pożegnaniom nie było końca…