Klucz do sukcesu. Mistrz Gościnności - Concierge 2016 wybrany!

 

Długo wyczekiwany Ogólnopolski Konkurs Turystyczno – Hotelarski „Mistrz Gościnności - Concierge 2016” zgodnie z zapowiedzią odbył się 9 grudnia w Małopolskiej Szkole Gościnności w Myślenicach. II edycja Konkursu również w tym roku ściągnęła liczne grono uczestników i prominentnych gości. W rywalizacji wzięło udział 11 reprezentacji różnych szkół o profilu turystyczno – hotelarskim, które zmierzyły się z testem wiedzy teoretycznej oraz z praktyczym zadaniem konkursowym przygotowanym specjalnie na tę okoliczność. Autorem tegorocznego zadania był Pan Michał Malarz, nauczyciel zawodu ZSP MSG z długoletnim doświadczeniem praktycznym w branży hotelarskiej. Zadanie skupiało się na umiejętnej obsłudze tzw. klientów kluczowych, których wymagania mogą stanowić potencjalny problem dla początkujących Concierge’ów. Okazało się jednak, że większość uczestników Konkursu doskonale poradziła sobie z podchwytliwymi pytaniami i umiejętnie rozwiązała sytuacje problemowe. Walka była wyrównana, ale jury obradującemu w składzie: Pani Ewa Krawczyńska – Concierge Hotelu Galaxy w Krakowie, Pan Leszek Mazanek – przedstawieciel Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie oraz Pan Marcin Ziobro – dyrektor generalny Hilton Garden Inn Kraków Airport - bez trudu udało się wyłonić zwycięzcę. Konkurs wygrała uczennica ZSP MSG, Sabina Jamróz, której przygotowaniem do Konkursu zajęły się Panie Justyna Piechnik i Iwona Surowiec. Drugie miejsce wywalczyła   Wioletta Waniczek z Zespołu Szkół Ekologicznych w Nowym Targu (opiekun Magdalena Świerczewska), a trzecie miejsce zajęła Kinga Kachnik z Zespołu Szkół Nr 3 im ks. profesora Józefa Tischnera w Wadowicach (opiekun Tomasz Skowron ).

„Nie ukrywam,że wysoki poziom wiedzy i umiejętności praktycznych uczestników Konkursu jest dla mnie ogromnym zaskoczeniem” – mówił członek jury, Pan Leszek Mazanek. „Spodziewałem się, że uczestnicy będą przygotowani do Konkursu, ale nie sądziłem, że tak wielu istotnych kwestii można nauczyć się już w szkole. Jestem pełen podziwu dla nauczycieli zawodu, którzy nie tylko potrafią przekazać wiedzę, ale również zaszczepić w uczniach entuzjazm i pasję do turystki i hotelarstwa. Gratuluję pomysłu na Konkurs i życzę kolejnych edycji w nadchodzących latach” – podsumował.

Zapewne atrakcyjne nagrody przewidziane dla zwyciezców m.in. kolacja dla dwóch osób w resteuracji Andromeda w Hotelu Galaxy w Krakowie, dwudniowy pobyt w hotelu Holiday INN Kraków Center, dwudniowy pobyt w hotelu Galaxy wraz z pakietem spa oraz liczne gadżety firmowe Województwa Małopolskiego, ZSP MSG i WSTiE nie były jedynymi czynnikami motywującymi uczestników do wzięcia udziału w Konkursie. Jak podkreśla Komitet Organizacyjny, Konkurs dąży do tego, by tematyka”Mistrza Gościnności – Conicerge” była bodźcem do perfekcyjnego przygotowania uczniów w zakresie obsługi klienta w hotelu , który niejednokrotnie stawia pracowników przed niezwykle problematycznymi zadaniami. Miejmy nadzieję, że to właśnie chęć mierzenia się z tymi trudami pracy concierga ściąga do Myślenic tak liczne grono uczestników.

zsp.edu.pl