Jesienią góry są najszczersze…

Wycieczka na Lubomir i Kudłacze – 17.10.2017

W gronie nowych mieszkańców Internatu  ujawnili się sympatycy wędrówek, ładnych widoków i fotografii. Z myślą
o nich  zorganizowano wycieczkę w bliskie nam górskie okolice: Halę Kudłacze i szczyt Lubomir (904 m n.p.m.)       z Obserwatorium Astronomicznym. Piękne jesienne barwy podkreślały uroki tej części Beskidu i cieszyły oczy, a aparaty fotograficzne pracowały jak szalone. Podejście na Lubomir od strony Węglówki pokonaliśmy  w rekordowym tempie (ku zaskoczeniu czekającego na nas pana astronoma: p.M.Cikały). W przypadku utraty sił swą pomoc oferowali uczynni chłopcy (Oleg i Sergiej).

W Obserwatorium każdy z nas mógł popatrzyć przez teleskop na tarczę słoneczną – przy interesujących objaśnieniach astronoma. Zaproszono nas również pod kopułę Obserwatorium, gdzie dowiedzieliśmy się o metodach prowadzenia obserwacji i pomiarów. Przejście na Kudłacze było samą przyjemnością i owocnie podziałało na artystyczne dusze naszych koleżanek – fotografek. Przy schronisku na Kudłaczach mieliśmy ochotę pójść w ślady kota schroniskowego czyli wyciągnąć się leniwie na słońcu. Pomysły te odeszły po wypiciu regenerujących napojów  z oferty kuchni schroniskowej: herbat, kaw i czekolad. Po dokończeniu resztek prowiantu byliśmy gotowi do marszu powrotnego w kierunku przystanku busów. Wcześniej jednak odszukaliśmy sprytnie ukryty dyplom za dotarcie do celu. Doprowadziła nas do tego zabawa przygotowana przez nasze panie: T.Rokosz, M.Matogę. Dzięki temu zwróciliśmy uwagę na różnorodność rzeźb drewnianych w oknach schroniska i poznaliśmy humorystyczną Balladę o błądzących turystach. Tym razem ta ballada nas nie dotyczyła. Wszyscy dotarliśmy do Internatu cali, zdrowi i zadowoleni.